Jag skulle bli 71 år gammal innan jag lärde mig att koka ägg!!!

Vi har gormat, både jag och Roland, över att äggen vi kokat varit svåra att skala. Skalet har fastnat i vitan och det har varit ett pillande för att få loss.
 
Nu läste jag på facebook (förstås!) att man ska lägga äggen i kokande vatten, då blir de lättskalade. Så jag har nu testat två gånger. Och det fungerar perfekt! När man lägger äggen i kokande vatten så blir de lättskalade!!! Tänk att jag skulle bli 71 år innan jag lärde mig koka ägg!!! Kolla, skalet  bara lossnar!
 
Fast man får beräkna lite längre tid, istället för att beräkna 7 minuter från kallt vatten så får det bli 9 minuter, men det gör inget.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Ledsen om jag gör dig besviken. Jag har gjort precis så men äggen har ändå knappt gått att skala...

Svar: Ånej! Det var alltså en slump de här två gångerna!!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback