Tomatfröna gror!

Jag har satt tomatfrön och hoppas förstås på plantor som växer sig stora och kan flyttas ut i växthuset framöver. Två små-krukor för varje sort har det blivit. Men några sorter vill jag har kvar inne.
 
Det mesta har grott, men inte Brandywine. Trist för det är en väldigt god bifftomat som vi skördade bra på i somras. Men jag har satt nya Brandywine-frön och hoppas på dem . Jag satte 2-3 frön på varje plats fast jag har dragit bort om fler än en har grott. Förra året blev jag så blödig och behöll alla små plantor, det blev för många. Ångrar förstås att jag inte satte fröna tidigare, det kunde jag gott ha gjort med hjälp av växtlampan.
Här är några som ska dras bort. Till höger är Wilma, den har grott snabbt och utvecklas fint, det är en tomat som jag inte haft förut, men hoppas den går att ha inne i fönster istället för att tas ut i växthuset. Den ska inte bli så stor.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback