Vädrar i växthuset varma dagar!

Nu är det mesta av tomaterna och jordgubbarna i växthuset. Frostvakten klarar nätter med få minusgrader. På dagarna blir det så varmt så vi öppnar dörren och låter det vädra några timmar. Temperaturen ska nog inte gå över 30 tänker jag mig, men jag vet egentligen inte säkert vad växterna tål. Skönt att vi har fönster med persienner. De dämpar solinstrålningen när det behövs.
 
 
En Wilma och en Gargamel blev planterade igår och hamnade i växthuset. De är båda pigga idag. Wilma ska inte bli så hög, någon halvmeter tror jag. Men Gargamel lär bli bortåt 2 meter. Den har fått torka lite inför planteringen för att bli mjuk,  så jag kan ringla den lite ner i större kruka. Blir inte så ranglig då kanske. Fast jag har förstås för många tomater i år också. ;- ))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback