Tomatflytt igår! Och nu börjar de blomma!

Det börjar bli trångt inne i fönstren med tomaterna. De växer rejält nu, varje dag. Så några fick åka ut i växthuset. Det är ju kallväxthus men har en frostvakt och en fläkt så jag hoppas de hämtar sig från temp-chocken. Jag har ju inte avhärdat dem. På dagarna är det runt 20 grader i alla fall.
De ser lite taniga ut än men kommer att bli kraftigare. Det såg ut så här förra året också
 
Här är mellanstation inne med plantorna i 10 litershinkar. Fyra blev planterade här igår.  De småväxande ska få stanna i en sån, men de höga får större hinkar framöver. Jag avlastade i alla fall genom att flytta ut några till växthuset. De andra ska få bli flyttade dit ut också, vill bara se att de första överlever. 
 
Nu är det ingen planta som är i liten bytta. Limskivorna fungerar bra mot sorgmygg
 
Och igår hittade jag de första blommorna på några! Det är en milstolpe!
Hoppas att det är slut på frostnätterna nu så mina små plantor kan överleva i växthuset med bara lite hjälp. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback