Jordgubbarna mår gott i växthuset! Blomknoppar har kommit!

Jordgubbarna har stått i växthuset hela vintern, men utan värme. De såg rätt risiga ut för ett par månader sen.  Nu har de verkligen piggnat till med värme, vattning och sol. Bladen är fina och jag börjar få se blomknoppar!!!  Blommorna  är på de plantor som får mest sol, så nu ändrar jag om så att fler plantor får mer sol! Jag hoppas på bär till midsommar förstås! Jordgubbar är så gott men jag vägrar köpa utländska bär.  Med 12 plantor borde jag få 12 liter under säsongen, vill minnas att det blir sammanlagt en liter per planta. Vi får se.
 
 
 Blomknoppar på gång! Vi har fortfarande frost på nätterna men inte värre än att frostvakten verkar klara av det. Tomaterna överlever i alla fall
 
Idag på morgonen fick jag se en råbock med blodiga nyfejade horn vid matplatsen. Lägger ut bild på det imorgon bitti. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Härligt att det går framåt med vårbruket!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback