Frostvakt i växthuset!

Nu börjar temperaturerna att gå mot nollan så jag köpte en frostvakt på Claes Ohlsson för 300 kr. Tyckte det var billigt.  Man ställer in på vilken temperatur som det lilla elementet ska starta, verkar fungera. Jag har den på + 10 grader, tror inte att det så ofta blir kallare i växthuset. När det är stängt så blir det inte så kallt. 
 
Högen med blad är tyvärr sånt jag klippt bort från tomatplantorna. Jag har ju gjort en hel del fel så en del blad är ledsna. Plantorna  har för små krukor, blir bara jord där, vilket kan bli både näringsbrist och torrt. Nästa år ska jag inte ha så många plantor och de ska få dubbelt så stora behållare att växa i.
 
Men plantorna strävar ändå och har tomater, fast inte så många på varje. En stor planta klippte jag ner helt, den var illa däran.  Och den har fått nya skott
 
Kanske kan bli nåt. 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så smart!

Svar: Jag hoppas det blir bra i alla fall! Det räcker med alla fel jag har gjort hittills! ;- ))
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback