Undrar om man kan förlänga tomatodlings-säsongen?

Jag testar lite olika sätt att förlänga säsongen för de goda hemma-tomaterna. Här har jag tagit in en planta som är på gång med nya blommor. Den har varit stor men jag kapade ner den när den slutade producera tomater. Då kom det skott ute i växthuset och det blev blommor på det. Nu är den placerad i ett fönster här inne i huset och har börjat blomma! Kanske kan bli nya tomater framåt jul? ;- ))
 
Här är toppen på plantan. Jag tycker det ser positivt ut.
 
Här är en full-stor tomatplanta som jag har tagit in och satt i fönstret. Tänkte kolla om de här gröna tomaterna kunde mogna inomhus. På ett par kvistar har jag hängt tomater som jag tagit bort från planta i växthuset. Intressant att se om den vill mogna inne och vilka tomater som mognar fortast. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback