Brandywine red!

Himla god är den, Brandywine red, bifftomaten! Det är en sen sort så vi har bara fått ett par stycken förut, de  liksom  håller på och växer länge i omfång men  blir till slut röda. Förstår inte hur plantan orkar hålla så tungt!  Idag ska vi i alla fall ha den här tomaten till lunchen. Just den här plantan ger nog inga fler tomater men jag har en planta till med biffar och den har 6- 7   tomater på gång. Jag har sparat frön från den här också så vi kan ha nästa år också.
 
Så här blir den på tallriken! God att skiva tunt, salta och peppra på.
 
Det är roligt att ha ett litet växthus, första säsongen för oss. Tacksam för frostvakten, vi har inte haft minusgrader än men nära en del nätter.  Idag ska det regna hela dagen och rejält. Det är vi tacksamma för,  fortfarande torrt i skog och mark, för lite vatten i sjön. Jag får ägna mig åt tvättbestyr och annan huslighet. Roland ska byta en spisfläkt på Liane. I kväll är vi bjudna till goda vänner på äting. Det ska bli trevligt.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så härligt att kunna njuta av egenodlade tomater. I skolrestaurangen fick vi skivade bifftomater som tillagats i ugn med lite salt, olja och örter på. Väldigt gott det också.

Svar: Va lyxigt! I en skomatsal! Duktiga kockar!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback