Tomatfrön att så nästa år

Jag sparar på frön av tomaterna för att så nästa år. Det är favoriter från årets skörd så som biffarna Brandywine red, goda Golden Bumble Bee, Golden Queen ( inte med på bild men den var tidig och har gett mycket). Och så är det nya sorter som jag ska testa, fått frön av snälla vänner. Det blir i alla fall inte för små hinkar till odlingen nästa år och inte så många plantor som i år. Det får räcka med en planta av varje sort, kan bli så där 10 stycken. I år blev det alldeles för många, över 20 stycken från början och jag hade inte hjärta att slänga några. 
Tomaterna mognar i alla fall fortfarande snällt i växthuset, vi kan plocka varje dag en lagom skörd för att äta. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Lagom är nog bäst också tänker jag. Kul att ha några favoriter men också att testa några nya.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback