Igår föste tax Seffrin på en spetsbock!

Seffrin hittade den här bockens spår efter 20 minuter. Då  fick han opp och drev i  tre kvart ungefär. Eftersom jag blockerade en skogsväg med min närvaro så vände  bocken och gick rätt  mot Rolands pass. Den föll på ett direkt skott, hagelskott från kombivapnet Krieghoff. Och Roland säger att det kändes som om vapnets första ägare satt på hans axel och övervakade händelseförloppet ;- )) Bocken hamnade i det nya viltkylskåpet! Bra att ha!
 
När vi kom till platsen för jakten igår så hittade vi mina handskar som jag tappat dagen innan. De hade ramlat ur bilen då och bara låg där. Glad var jag förstås. De är himla sköna, inköptes i Örebro, stor jaktbutik vid södra infarten i Örebro för säkert minst 30 år sedan. De har hållit i alla år och är lika bra nu, Chevalier är märket, vet inte om det är lika bra idag.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så duktigt av Seffrin och så bra att dina handskar hittades. Vissa saker vill man inte bli av med.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback