Älgjakt dag tre på Harnäs vvo, onsdag

Bilden är förstås från igår,  hundlagets matrast vid Harnäs-bryggan. 
Jag fortsätter att försöka rapportera på blogg och facebook under dagen när jag får information från Roland. Det är  5 älgar kvar på licensen. 4 älgar är fällda, tre i hundlaget och en i drevlaget. 
 
 Uppdaterar 10.00 Ingen älg fälld än, hundlaget har jagat Budalen och folkdrevet Signebyn-Hol.
 
Uppdaterat 10.30. En tjur fälld vid Linnekleva för karelsk björnhund Loke , ägare Erik i Mölntegen, skytt Erik Augustsson. Nu är det fullt på stora älgar, bara kalvar kvar
 
Uppdaterat 12.30. Hundlaget ska nu jaga öster och väster om Trollomsdalen, Vassjön. Mikael hade förhinder så Roland ska vara hundförare och gå med Ajax
 
Uppdaterat 15.00 Dagens älgjakt avslutad. Fortsätter imorgon med kalvjakt, 4 st
Idag blir det kallt, - 3 nu kl halv 6 på morgonen och det hann gå ner till - 3.4 medan jag lade ut bilden. Blir alltid kallast morgontid. Jag lade en schal över ute-pelargonerna igår men det har nog inte hjälpt. I så fall är det dags att byta till ljungen.  Jag ska inte jaga älg, har tinat upp några olika sorters vildsvinskött  så det blir en matlagningsdag. Mellan varven blir det förstås promenad med tax Seffrin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback