Värmeljus som frostvakt?

Jag fick tips om att värmeljus kan stoppa frost i miniväxthus som det jag har på pallkragen. (Bilden ser konstig ut för det blir speglingar)
 
Nu har jag testat ett par nätter och det verkar fungera. Någon annan som har prövat? Nätterna är fortfarande kalla, just nu på morgonen i skrivande stund är det - 4 grader
 
Hittills har jag täckt över  men kanske slipper nu om ett tänt värmeljus kan göra jobbet att skydda från frost!?.  Hörde också om någon som haft marshaller i växthus, det borde i så fall också fungera. Tänker på att jag får förbereda mig på hur jag ska göra sen när vi har ett större växthus. Vi kommer inte att ha el indragen i det, vore enklare med marshaller än med tillfälliga värmeelement

Kommentarer
Postat av: Znogge

Gravljus är nog ett säkrare alternativ.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback