Planterat om tomater i hällregn!

Nu när det äntligen varslas om rejäla plusgrader de närmaste dagarna framöver så planterade jag om en del tomater i större hinkar. Det fick bli trots  hällregn, jag ville få det gjort, har väntat så länge! Tomatplantorna har fört en mager tillvaro i typ ölmuggar i plast. Nu fick det bli 5-litershinkar, en planta i varje och djupt planterat för de är höga och rangliga. Det borde säkert vara större hinkar för att fungera som slutkruka, men nu får det bli så här. Jag har inga andra.
Spännande att se hur det här går. De får väl vänja sig inne först eftersom de har stått inne i fönster förut, men sen hoppas jag att de kan komma ut, i alla fall med avhärdning.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback