Kan det här vara avhärdning av tomatplantor?

Nu strävar jag och flyttar tomatplantorna från muggar  till  hinkar och räknar med att ha dem ute så småningom, kanske täcka vid frost. Då läser jag i instruktioner för tomatodling på nätet att man ska avhärda dem först, dvs vänja dem vid utetemp och utesol.  Jag tycker det verkar mödosamt att dra de här ut och in två gånger om dagen så jag öppnar fönstret istället. Det borde väl kunna vara godkänt som avhärdning? Elementet är avstängt så det blir svalt ( fast just igår var det 17 plusgrader!) och det borde bli lagom sol för det är ett myggnät i fönstret så det blir inte gassande sol direkt. Tänkte att plantorna ska ha det öppet på dagarna och kanske stängt på nätterna nu först.  Jag är ju nybörjare i tomatbranschen och tar gärna emot synpunkter

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag har ingen erfarenhet men spontant tycker jag att det låter både smidigt och smart :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback