Första tomat-ämnena på mina tomatplantor!

Oj! Det är en stor dag! Jag har fått se de första tomatämnena på min första egenodlade tomater! 
 
 
 
Det var sommarvarmt igår, så jag lyfte ut flera krukor med tomater för att de skulle få njuta några dagars sommarvärme. Men nu vet jag inte om de överlever. Klockan  01 på natten var det bara +5 grader ute. Borde vara + 10 enligt SMHI och Yr. Lite bekymmersamt att de missar så. Kan det alltså ha varit frost i natt??? Vet inte om jag vågar gå ut och kolla ens!
 
Det verkar ha gått bra, blev ingen frost under natten! Det blev + 5 grader men inte värre!

Kommentarer
Postat av: Kristina Lettenström

Vilka fina tomater du har. Mina har inte ens kommit till att sätta Blom än. Ni kommer få en fin skörd.

Svar: Hoppas jag får några tomater i alla fall. Har ju lyckats ta död på ett par plantor med för mycket sol / för kallt. Nu ställer vi ut några plantor i det som ska bli växthus, det funkar faktiskt utan plasttak också, i alla fall tills det blir klart. Det är ju du som ska ha tack för fröna o h inspiration!
Inga Magnusson

2021-05-29 @ 07:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback