Tjuvat o klippt ur tomaterna idag!

Jag visste ju inte säkert vilka tomater som skulle tjuvas så jag har låtit alla 20 plantorna växa vilt. Men nu började det bli trångt i växthuset så idag tog jag med mig sekatören och rensade.  Jag tog bort mest på de höga vidlyftiga, inte så mycket på de låga buskiga. Fast jag vet ju inte alls hur resultatet blir. Alla blommar åtminstone och flera har ämnen, en del rätt stora såna. Ska bli spännande att följa! 
 
Så här såg det ut före min utrensning idag. Började bli trångt
 
Bild från efter utrensningen. Det är inte så rymligt nu heller, jag var ju försiktig i klippningen. Om det blir bra kanske jag tar mer. Och så ska jag kapa de högsta när de når taket.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback