Barnbarn L i Umeå har börjat ridskolan!

Här är första lektionen och hästen heter April. Ser i mina ögon högt och farligt ut men hon tillhör ju inte de räddhågade så det går säkert bra. Minns hur jag många gånger stod bredvid och såg hennes mamma som barn ta lektioner på ridskolan här i Årjäng. Det var  vånda varje gång. Så småningom hade hon egen häst här på Liane; Jonas, en blandning Welsh ponny och arab, snygg var han men svårhanterlig.
 
Jag har suttit på häst tre gånger i livet tror jag, ramlade av en gång och blev hängande i fotleden ;- )  Är ju höjdrädd, blir stel som en pinne så högt upp så det funkar ju inte. En av gånger var hos Hultbergs i Hbg och tror en gång hos Josefssons. Trodde att jag skulle komma över rädslan för häst någon gång i livet men det har inte lyckats än, ändå bor jag i ett område med massor av hästar och hamnade i en släkt med stort travintresse.  Gillar bara en häst och det är Moe Braga som finns här hos Gunnar på Prästgården, hon är sympatisk, ser henne ofta. Corona-fria år så är vi ibland på trav här i Årjäng, men det beror mest  på att vi gillar att äta på Travrestaurangen som har god mat. ;- )) Och så spelar Roland gärna en Harry Boy, spännande kan det vara. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback