Lite bättre med tomaterna!

Dom är ju fortfarande rangliga men har i alla fall inte blivit värre. Bra att stänga värmen på elementet under och få en 100-watts led-lampa en decimeter ovanför, alltså mindre värme och mer ljus. Nu sträcker sig plantorna uppåt istället för att lägga sig ner åt dagsljuset dvs fönstret. Jag väntar på en växt- lampa som jag skickat efter och odlingspåsar att plantera om dem i. Då ska de ner så djupt i jorden att de inte är så rangliga längre. Det lär bli nya rötter på de långa stjälkarna då. Spännande med något nytt projekt! Jag fortsätter gärna att träna på tomat-odling. Ska så lite frön längre fram i mars också, kanske lättare för en amatör ;- )) Och jag är lite frestad att skära en skiva av köpe-tomat, lägga i jord och kolla om fröna gror.
 
Nu gör jag en egen kategori med inlägg om min tomatodling här på bloggen. Den heter bara "Tomater"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback