Idag ska jag så tomatfrö!

Så här var det!
Jag har aldrig försökt odla tomater. Men förra sommaren fick jag plantor av en god vän och kunde alltså skörda supergoda tomater från pallkragen på altanen under sommaren. Det gav blodad tand och jag skrev på blogg och facebook att jag ville försöka med tomater nästa säsong. Från en hjälpsam och snäll facbook-vän fick jag frön i de här påsarna. Det är en del små körsbärs, långa gula "banana" och biffiga och så vidare. Med fröna följde också gedigna beskrivningar hur odlingen ska gå till. Där framgår att nu i februari så ska fröna sås så de hinner bli plantor till sommaren. 
 
Så idag är det dags! Nu ska jag för första gången i livet försöka mig på att så tomatfrö och odla tomater. Det ska bli så spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback