"Discos" julhare!

Dunkervalpen "Musikk" fick sin julhare för någon vecka sedan.  Och det var ett par dagar sedan som vår hamilton "Disco" fick sin julhare. Bilden här är ett lite  sent utlagd, men det har varit mycket annat. Det är också en svensk skogshare av typen mohare. Den blir inte helt vit på vintern utan lite grå i pälsen. Musikks hare var rätt liten, en sistakulling, men det här var en stor hare
 
Det var verkligen äntligen med en hare för Disco! Roland har släppt honom en hel del men han har haft lite otur och ibland har han  inte gjort exakt rätt. Han är ju bara två år och har en del kvar att lära sig. Var bra med spårsnö.  Tyvärr är det väl snart över för den här gången. Temperaturen stiger nu mot plus. 
 
Det är gott kött på harar när hinnor är noggrant borttagna och jag äter gärna när andra tillagar dom. Men jag kan inte göra mat av harar själv. Det är något med kroppsformen och konsistensen. Jag har svårt att hantera dem, så jag avstår. Vi har ju mycket annat viltkött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback