Ny upptäckt! Tomater är dekorativa också!

Jag skördar ju tomaterna i växthuset och lägger på ett fat. Och de blir riktigt dekorativa, alltså inte bara goda att äta!!! ;- )) Dessutom kan man norpa en del under dagen och mumsa på när de ligger så här, lite som plockgodis!  På bilden syns jag  nästa bifftomat. Den valde att växa ihop med en kompis så jag tog in paret. Bifftomater  är goda! Dem ska jag spara frön från till nästa år, liksom av Golden bumble bee och Golden Queen. 
 
I kväll ska rådjuren styckas efter 10 dagar i viltkylen. Och då blir det inpackning av kött i vakum! Spännande premiär! Återkommer imorgon med hur det gick

Kommentarer
Postat av: FREEDOMtravel

Så vackra! Älskar tomater, både att titta på och att äta!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback