Dagens skörd av tomater i växthuset!

Det är "banana legs", de långa gula, "golden bumble bee" de orange-strimmiga, "golden queen" de stora gula och så "sweet baby" de små röda. Detta är dagens skörd i växthuset! 
 
"Golden bumble bee" är mina favoriter, mycket smak. Det är tre plantor tror jag med dem och de ger en hel del. 
 
"Banana legs" är lite smaklösa och vattniga, men det är många och de mognar i rask takt
 
"Sweet baby" är små och söta, goda. Kommer rätt många nu på två plantor
 
"Dansk export" kapade jag av och slängde. Jag hade två plantor av den och det blir nästan inga tomater på dem. Sparade det lilla skottet där nere, om det kan bli nåt. Tror att de fick alldeles för små burkar att växa i. 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det var inte illa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback