Älgjakt idag igen, onsdag

Den här älgen ser inte ut så här idag. Bilden är tagen i våras när älgarna tappade vinterpälsen. Ville bara illustrera inlägg om älgjakt med en älg. Jag kommer att uppdatera rapporter som jag får idag om älgjakten på vårt område; Harnäs VVO. Men jag tar inte med fullständigt namn på dem som skjutit älg, bara initialerna eller förnamn + första bokstaven i efternamnet. Jag har inte fått klagomål men kom på att en del människor vill helt enkelt inte ha sitt namn på nätet.
 
Uppdaterat 10.00 onsdag; hundlaget jagar nordväst om Mölntegen och drevlaget mellan
   Hol och Lisslerud. Roland sitter vid Stutöga. Filips hund har ståndskall  vid Mjölkhålorna
    och Ajax (Mikaels hund) skenade med älg mot Budalen. 
 
Uppdaterat 11.00 onsdag; Folkdrevet ska nu jaga Boställe - Lisslerud, ännu inget skjutet
      Hundlaget har inte heller skjutit något, ska nu jaga Bryngelsbyn mot Murstenstjärn.
      Båda hundarna har tjurar med sig
      Filips hund har en  väldigt stor. 
      Roland ska sitta mellan tjärnen
 
Uppdaterat 12.00 onsdag; Hundlaget har precis skjutit en tjur för Henriks hund vid
     skogsbilvägen. Skytt var Kjell i Signebyn och kan vara en 8-taggare (Grattis Kjell!)
 
Uppdaterat 12.15 onsdag; Mikael i hundlaget sköt nu en kalv för sin Ajax uppe på
     Bryngelsbyn. Undrar hur det blir nu? Jag tror tänket var att vardera laget skulle få skjuta
      en stor och en liten idag, uppdelat så för att undvika överskjutning som är dyrt. I så fall
       har hundlaget gjort sitt. Men det kommer väl rapporter om det.
 
Uppdaterat 14.00 onsdag; Hundlaget avslutar med samling vid grusgropen och tar
     vara på de skjutna djuren. Drevlaget har ännu inte skjutit något idag och gör ett kort 
      drev före avslut. Samling alla imorgon bitti vid Tjolitta.
 
Stutöga imorse, Rolands första pass.
 
Fram till rapporterna börjar komma in så kan jag bara berätta att tomaterna och pelargonerna har överlevt ett par minusgrader. Det beror kanske på att de står nära väggen och under tak. Tomaterna ska jag ta in på nätterna nu men pelargonerna får vara kvar ute. Det fortsätter med nattfrost
 
 
Tomaterna och sallade klarade sig i natt också

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback