Matolja tar effektivt bort kåda!

 
Roland hade fått kåda på en luddig jacka, i massor! Jag försökte skrapa bort med borste och kniv men det såg fortfarande ut så här och det satt fast stenhårt 
 
Sen läste jag förstås på nätet hur man skulle få bort kåda och där var alla överens om att matolja var knepet. Så jag tog fram vanlig olivolja, lade på och gnuggade bort med hushållspapper. Det funkade direkt! Nästan magiskt. Nu efter en maskintvätt syns inget längre och jackan är räddad! Ett präktigt husmorstips!
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det låter smart. Det enda jag tänker på är att matolja i sig ger fläckar som är svåra att få bort...

Svar: Det var en lite luddig jacka som blev helt ren i maskinen sen, ingen olja kvar. Hade nog inte funkat på ett tunnare och slätare plagg
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback