Kallt idag på morgonen!

Nu börjar det frysa ordentligt! Det blev ännu kallare efter någon timme, -5.  Kanske är alla älgflugor borta nu! ;-)) Jag var med en stund på rådjursjakt med lille Seffrin men inte en enda fluga fick jag. Vi gick rätt på rådjuret, bara 10 meters håll. Men inget var laddat så det klarade sig. Seffrin kämpade och slet med spåret, tog sig över flera bäckar med mycket vatten men tappade till slut bort det.  Sen  så föste han på tre älgar förbi pass- skytten men släppte strax, Han jagar inte älg länge tack o lov.
 
Vår agenda för kvällen är att träffa ett par goda vänner, syskon faktiskt, och äta en bit. Det var ett tag sen sist så det ska bli roligt. Men alltid nervöst att bjuda en mycket duktig amatörkock på mat. Jag har strävat med rådjursryggen. Den står i ugnen nu, hoppas den blir bra. Jag har i alla fall följt receptet. 
 
Imorgon ska vi på travet, det är Interjaktdag där. Extra festligt alltså. Tror Thomas Wassberg är där om jag nu minns rätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback