Datorn rasade!

Det har varit bekymmer en tid med min dator av och till en  längre tid. Köp inte Asus! Den är bara tre år gammal och var ätt dyr i inköp.  Skärmen har fastnat och har inte gått att fälla upp eller ner utan att bryta i den- Men häromdagen rasade skärmen totalt. Den föll först pladask och handlöst bakåt och sen lika tvärt framåt samtidigt som det spratt svarta plastbitar ur det f.d. fästet.  Konstigt nog kan jag använda den om jag stöttar upp det hela i en kartong så skärmen inte kan falla framåt eller bakåt. Det har fått hingla och gå så här under helgdagarna, men nu måste jag försöka få tag på nåt nytt.  Wish me luck!
 
För övrigt är det en ledsam dag! Barnbarnsfamilj  och deras kusinfamilj åker hem- Det har varit så roligt att ha dem här, nu blir det tomt och tyst igen. Hoppas resan går bra med de små.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Visst blir det tomt och tyst när ungdomarna åker tillbaka. Även här har barnen återvänt till sitt eget.

Det var verkligen ingen pålitlig dator det. I mitt arbete har jag HP och är inne på min tredje. Alla har skött sig utmärkt. Hemma har jag en Sony och en Mac. Båda är väldigt bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback