Uppdaterat älgjakt 13.20

Drevlaget jagar nu Lintjärn mot Lisslerud och Hundgänget  Bryngelsbyn igen. Man såg älg där i morse. Och jag har roat mig med att fota och filma rådjur genom fönstret! ;-))
 
Uppdaterat 13.40
Nu sköt Filip i Korsbyn en kviga på Bryngelsbyn för sin hund. Hondjuren är fullskjutna på området för den här gången. Filips hund, ung gråhund tror jag på sin första älgjakt, har varit med på tre av de älgar som skjutits i år hittills på två dagar. Gissar att han är nöjd med den. ;-))
 
Kvar är en liten tjur och tre kalvar att skjuta så vitt jag vet
 
Uppdaterat 14.10   Morgan fick skjuta en kalv för sin Tex på drevlaget alldeles nu mellan Slätten och Vibäcksbacken. Så det borde vara en liten tjur och två kalvar kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback