Råget och killing genom fönstret idag!

Detta var en råget, rätt så klart. Hon mumsade och åt ivrigt. 
 
Men det dröjde en stund innan jag fick ordentlig bild av det andra rådjuret. Tänkte att det kanske var en lite bock, men det fanns inga horn när jag fotat och förstorat bilden.  Det kan vara svårt att se precis i ris och buskar. Men jag tror att det är en stor killing. Ett fint par i alla fall, välfödda och hungriga.  Roligt att bo så här mitt i naturen med djur och jakt runt huset. 
 
Nu ska jag gå ut med Seffrin och Roland ska nog efter soppäting på Tjolitta med jaktlaget, eventuellt köra älgar till viltslakteriet i Nysäter, till Frank. Han tar väl hand om köttet, bara att hämta välhängt,  styckat och klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback