Rolands värmeväst! Suverän!

Roland köpte  en sån här värmeväst och har använt den nu någon vecka. Den är helt suverän. Det finns tre lägen på värmen, värmeplattorna är på ryggen, de laddas för ungefär en skogsdag åt gången.Bra när det blir lång tid på pass. . Nu ska jag också beställa en för jag fick gå hem en stund i förväg från eftermiddagens jakt för jag frös. Det är inte så ofta man blir stående länge i rådjurspass men idag blev det bortåt en och en halv timme i lite småblåst på samma ställe. 
 
Jag brukar vara försiktig med att bylta på mig mycket kläder för när man går i terräng så blir man svettig och sen kall vid stillastående. Med en väst kan man helat tiden reglera temperaturen, stänga av den när man går snabbt  och sätta på önskat värmläge när man står still. Bosse har också en sån tror jag och gillar den- Mer om dagens rådjursjakt senare idag här på bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback