Julgransplundring har vi haft idag - ny variant!

Nja, vi och vi! Mitt bidrag var att hålla en stund i en säck. . Jag har mest försökt vila ut förkylningen idag. Om jag nu ska orda nåt om vår ansvarsfördelning så är granarna Rolands ansvar, både med i ordningställande och utslängning. Har alltid varit. Jag är ju inte så där helt förtjust i julen men tar istället hand om maten.
Den nya varianten innebar att Roland med hjälp av sekatören klippte av grenarna och tryckte ner dem i en sopsäck.
 
(Han gillar inte min feminina sekatör som jag inköpt i  shopen på Nationalmuseum. Säger nåt elakt om den varje gång, jag vågar inte upprepa uttrycket.  Varför man sålde vackra sekatörer på Nationalmuseum  kan jag inte ens gissa!)
 
Det blev två sopsäckar fulla.
 
Plundrad gran, plundrad på allt!
 
Ut med den!
 
Ljusen var förstås nedplockade innan, de nyinköpta trådlösa. Superbra!
 
Det finns ju ett batteri i varje ljus. Vi tog ur dem förstås för det är inte bra att ha batterier liggande så länge som ett år till nästa jul. Funderade på att snåla och spara dem, men vi slänger och köper nya till nästa år. Några hade börjat lysa svagare.
 
Inte fel att plundra granen så här! Den barrade ordentligt men alla barr blev på ett ställe, vi slapp har dem överallt i huset och på verandan. Vi gör nog så här nästa år också.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Den taktiken brukar vi ofta använda fast vi rullar in trädgårdstunnan i vardagsrummet! Ännu smidigare ;-)

Svar: Smart! Fast våra grangrenar ska inte i tunnan, de ska bara ut och eldas upp.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback