Vacker vy vid Adolf Fredriks kyrka i Stockholm

Av olika skäl hamnade jag här några gånger vid stockholmsbesöket. Platsen ligger norrut från Hötorget bara några minuters gångväg och nära mitt hotell på Wallingatan. Det är så vackert vid kyrkan och vid Olof Palmes grav finns alltid blommor och ljus. Jag har varit på orgelkonserter och högmässa i kyrkan några gånger när Roland var på son Mattias bröllop i Japan. Det var ju några år sedan.  Då disponerade jag son Markus lägenhet på Holländargatan en liten bit opp här. Några minuters väg till vänster är barnbarn Bills basketträning och jag är på väg dit när jag tog den här bilden från kyrkans nordsida när solen lyste genom lövverket i eken. Bilder och filmsnutt från basketen kommer senare. Stockholm är vackert, om jag måste  bo i en stad så skulle jag välja att bo här.

Kommentarer
Postat av: Veiken

Jag vet så lite om Stockholm tyvärr. Jag har varit där några gånger, men har liksom inte fastnat riktigt på kroken.
Folk springer ju omkring som vettvillingar utan att väja för någonting, men visst är det en vacker huvudstad vi har!

Svar: Ja, folk har bråttom och tittar aldrig på varandra när man möts. Jag har svårt att låta bli det. Här på landet är man van att möta blicken och hälsa och se vänlig ut. Men det går ju inte förstås när det är så mycket folk. Vi har ju varit en hel del i Stockholm eftersom vi har haft sönerna boende där av och till.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback