Släpp på rådjur idag söndag!

Lille plutten Seffrin var som vanligt ivrig att komma iväg. Pejl på plats förstås med kartor och gränser.
Fint väder var det, här vy över Gropekuel. Där var en varggrop som Roland fyllt igen.
 
Liane duger från det här hållet också. Jag står vid Bobergskuel och väntar på Seffrin som undersöker terrängen runt oss. Det är en grop där också, undrar vad den står för? Jordkällare från tidigare hus?
 
 Först fördjupade Seffrin sig  i spår som kan ha varit vad som helst, antingen gamla rådjursspår eller också en grävling. Sen uppe vid Smörhôla  blev det klockrent drev, efter okänt djur, antagligen  älg. Men en fin dag ute i solskenet fick vi. Och bra med motion i terränggående. Fast älgflugorna är en plåga. Jag satt still i en kvart i solskenet och plockade hela tiden, tappade räkningen på hur många jag hade bak i nacken och på kläderna. Sen fångade jag tre till i håret med kammen när jag kom hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback