Älgjakt idag på Harnäs vvo

Jag uppdaterar lite vart efter på bloggen om den här efterjakten. Det är fem djur kvar på tilldelningen, man sköt 10 av 15 på ordinarie jakttid. Ambitionen är att skjuta mindre tjurar och mindre kor tror jag om jag uppfattat det hela rätt, spara stora kor och stora tjurar för att hålla populationen uppe.
Det är 25 som jagar inklusive 3 med hund. Man jagar tillsammans i ett lag. Första såten är Bryngelsbyn, Mikael i grannhuset  och Anders Strömgren släpper sina hundar först.
 
Jag ska greja  hundmat,  fixa soppa åt jägarna till i kväll och fördjupa mig i en god bok. Det blir en fin dag. Det regnar så man måste inte vara ute. :-) Vackert väder kan vara stressande.

Kommentarer
Postat av: TantGlad

Min gubbe är ju åxo jägare. Jagat sedan början på 90-talet tills nu då han är "gästjägare" visst heter det så?

Vackert väder kan vara stressande och där håller jag Värkligen med.
Själv så ska jag kika lite på tv (regnar ju) tända ljus å mysa.
Jo Föresten...ska besöka en bloggväns loppis tror jag. Får se.
Ha en trevlig lördag fina du.
Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback