Jazz hare igår!

Gamla goaste Jazz sköt Roland en hare för igår, en stor, vit, fin hare. Jazz jagade bra men sen när jakten är över så är han loj och ointresserad av bytet. Det är så olika på hundar.
En stor del av harjakten är väntan på upptag, dvs att hunden ska lokalisera haren. Elda är ett måste för att hålla värmen. Här vid brasan med Thomas.
 
Idag söndag  har han släppt dunkerstövaren Hej! Tur att Roland har två stövare så det går att byta och jaga med dem varannan dag. Hundarna behöver en dags vila mellan tuffa jaktdagar. Det verkar inte gubben behöva, men å andra sidan kanske han kämpar mest vid brasan. (Nu var jag lite elak, jag vet att det blir mycket gående mellan varven också)

Kommentarer
Postat av: Hanneles bokparadis

i England har jag ätit hare.

Svar: Jag kan inte laga till hare, det är något med formen på det flådda djuret som jag inte kan med. Men det är himla läckert att äta! Min mamma kunde laga hare hon!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback