Kärchers fönsterputsare!

Först sprayar man fönstren med den här flaskan + tvättare.
Sen får man gnugga så att lorten går bort.
b
Sen går man på med torkaren, den både suger upp all fukt och blåser luft som torkar. För mig var det bäst att börja längst upp och dra neråt.
Sen ta längst nerifrån och dra oppåt
Och till slut tvärs över på mitten. Det  blir inga ränder efter kanterna.
Fast till slut måste jag i alla fall ta ett tag för att ta bort det som inte går att gnugga bort, det som kräver naglar. Men det är inte mycket jobb kvar.
Sen finns det teleskopskaft till både tvättaren och torkaren om man inte når ända upp.
 
Hur funkar det då?:
Sparar tid om ´man inte är petnoga med resultatet. Det mesta går bort och blir rent. Fast om man är noga med varje lite prick, så tar detta lika lång tid som traditionell fönsterputs. Funkar bra på stora fönsterytor, där sparar man mycket tid tror jag. Och bra på ytor som man når utan skaftet. För jag blir så svag med ett skaft  på en dryg meter så det blir inte så rent där uppe. Lite mer fönsterputsmedel går åt. Jag missade också att dränka in gnuggarna med vatten innan, så som försäljaren på Bergvik sa. När jag jobbade med skaftet så hade jag fönsterputsmedel på botten i en hink och doppade i den, istället för att spraya varje gång på gnuggytan.
 
 

Kommentarer
Postat av: TantGlad

Tack för det du berättar om "kärscher" .
Jag putsar nog på mitt gamla sätt även om jag har många fönster. Men man spar nog tid på stora fönster. Ja arbete åxo.
Ha det så gott och kvällskram.

Svar: Funkar bra också!
Inga Magnusson

Postat av: Znogge

Verkar inte vara helt fel!

Svar: Jag kommer att använda den till större fönsterytor. Men där vi har spröjsar så vinner man ingen tid.
Inga Magnusson

2015-04-26 @ 22:05:35
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: FREEDOMtravel

Vi har den i husbåten! Vi har mååånga fönster, så det är bra! :)

Svar: Ok, då förstår jag att den är bra. Jag kommer att använda min på fönster som inte har spröjsar för där blir rutorna för små.
Inga Magnusson

2015-04-27 @ 08:18:11
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback