Lovis dop i Backenkyrkan Umeå

Redo att lämna Solrosvägen för att åka till dopet. Vädret var helt strålande
Här är Backenkyrkan i Umeå.
Kyrkan har en vacker entré med glasdörrar
Före så minglade vi lite utanför. Här är Roland med Isak och Elias, de äldsta barnbarnen, storebröderna
Roland med Lovis farfar
Lovis farmor längst till vänster och bakom henne Lovis två fastrar, sen är jag osäker
 
 
Till vänster. farfars mor och i blå kjol farmors mor
 
Lovis hos sin pappa
 
Kyrkan har en vacker färgsättning.
Det var sång o musik under dopet. Jag känner förstås inte namnen säkert men Johan, god vän från Norrköping till vänster spelade bl.a. Värmlandsvisan. Det var så stämningsfullt.
Broder Isak fick trycka på knappen och starta klockringningen när det var dags
Här spelar Johan
 
 
Storebror Elias fick hälla upp dopvattnet
Dopklänningen var så fin och hade anor från Lovis farmors släkt. Farmors mor berättade om det i kyrkan.
Lovis fick en egen glasdroppe upphängd i trädet i kyrkfönstret
Fotografering efteråt. Lovis som varit nyfiken och glad hela dopet, knoppade visst lite på slutet.
 
Ikväll blir det bilder från fikat efter dopet.
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Ni ser ut att ha haft ett fint dop. Själv älskar jag både dop och bröllop, speciellt när de sker i vackra kyrkor. Jag får alltid en varm och högtidlig känsla.

Svar: ja, det är så rörande vackert, tårarna trillade nu o då.
Inga Magnusson

Postat av: AnnaKK

Vilket fint dop!! :-)

Själv är jag i en period i livet då det verkar som att jag bara hamnar i kyrkan när det är dags att begrava någon... :-( Bröllop, dop och till och med konfirmation är ju betydligt roligare att gå på, menar jag! Och nu när barnen börjar bli vuxna "på riktigt", så kan man ju tänka sej att det kommer att dyka upp ett eller annat kyrkobesök av det slaget igen framöver. :-)

Svar: Jo, vi börjar väl faktiskt känna oss lite slitna vad det gäller husrenovering nu. Men det stora projektet är tack och lov snart i hamn! Fast då är det ju bara att fortsätta i sonens hus förstås... <:-) Han kommer att köpa ny köksinredning från IKEA men bygga en egen bardisk, eftersom deras lösning till sådan är både ful och ganska dyr.

2014-09-17 @ 09:49:01
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Gunnel

Så mysigt med barndop. Roligt att ha en dopklänningen som används inom släkten. Så har vi det med.

2014-09-17 @ 13:14:29
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback