Marschallerna färdiga!

Foto: Testade marschållarna i grillplatsen ikväll!
Nu är marschallerna på plats i grillen. Gemytligt när det blev mörkare, vi satt där en stund i går kväll och kollade. I kväll ska vi inviga arrangemanget med grillning tillsammans med  nya / nygamla vänner, Marie här på blogglistan och hennes familj som besöker oss under helgen. Vi har inte setts live förut men haft bloggkontakt ett antal år nu.  Himla kul att träffas äntligen! Jag beskriver senare hur marschallhållarna blev konstruerat nu när vi inte hittade marschallhållare att köpa. Det här funkar också jättebra. Nu funderar vi på hur taket ska bli till slut och vindskyddskonstruktionen
 
Tanken från början var att köpa marschallhållare med pinne, kapa den och borra hål i underlaget här så den satt fast. Men vi fick inte tag på någon så Roland tog av de runda stenarna som hans mamma hade runt den här lilla blomplanteringen. Jag hade sparat dem när grävskopan kom. Det gick att limma dem på det här brännsäkra underlaget så nu kan inte marschallen ramla ner och bränna någon
På en stolpe blev det vinkaggehållare också
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Så mysigt ni har det ! men har ni inga knott där eller skyr dom när ni eldar kanske

2014-06-28 @ 21:48:38
Postat av: Suss

Inga, nu har jag läst/skumläst och läst noga, ända från skolavslutningen och framåt och jag skulle vilja kommentera hur mycket som helst. Det kommer jag dock inte att göra. En jättefin grill, en underbar valp - med eller utan fästingar, Grattis Roland till HD:n, otroligt härliga barnfåtöljer (vill ha), väldigt fin dagbädd och VÄLDIGT många FINA bilder. Barnbarnen i Västerbotten så fina och vilken glad liten Lovis! Ska försöka både att blogga lite mer, samt att hinna läsa dem jag brukar följa. Hoppas sommaren fortsätter lika fint som hittills. KRAM!

Svar: Ha ha... tack för det! Du måste inte kommentera på allt, jag skriver ju alldeles för mycket! Roligt att du bemödat dig och läst så¨ååååå mycket! Ha det gott du också och du, blogga ska man göra bara precis så mycket som man tycker är roligt! Det ska inte vara plikt!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback