Nöjd med Hej!

Roland är jättenöjd med dunkervalpen Hej, 7 månader. Så här skriver han idag på FB
 
"Jazz letade upp en hare åt mig o Hej idag, har varit svårt att hitta spår pga mycket nysnö senaste dygnet. Kopplade Jazz o släppte på Hej vid ett avhopp från vägen, kl var då 13 00.  Hej tar sig an löpan tyst, efter ca 200m kommer de första skallen, driver några min. sen tyst, ligger kvar i 30min. Kommer sen o kollar var jag är men återgår till tappten. Kl 15 00 reser han jösse igen, driver med skall i ca 10min och korsar två vägar. Stannar kvar på tappten till kl 16 00, då han återvänder och kopplas. Under dessa tre timmar hjälpte jag till vid två tillfällen, han är sparsam med skallet, men stannade kvar länge på tappterna. En nöjd husse som vandrade hemåt när mörkret sänker sig"
 
Och jag fick äntligen en fin promenad upp till tjärnet. Gick den vägen för att slippa undan blåsten.

Kommentarer
Postat av: Soffie

Ni verkar med hammocken snö..blä tycker jag. Är det svårare för hunden att spåra i snö?

Svar: Nej med nysnö är det lättare att hitta färska harspår i nysnö. Harar är ju natt-aktiva.
Inga Magnusson

Postat av: Marie

Vad roligt att allting går så bra med lilla Hej och att han mår bra igen. :-) han ser väldigt fin ut på bilden.

Svar: Han är energisk och kommer säkert att bli en bra jakthund.
Inga Magnusson

2014-01-19 @ 09:17:21
URL: http://www.mariee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback