Jakt- och svampdag!

Östra Silen är vacker nu också, inte bara på sommaren. När den här bilden togs var klockan 14.00. Solen var på väg ner och närmade sig horisonten. Idag gick den upp så där vid halv tio och ner vid halv 3. Imorgon är årets kortaste dag, sen vänder det.
Vi laddade upp med grillad korv och en fika, jag och Roland och Thomas. Sen ställde de sig i pass och jag släppte Severin. Det dröjde en stund innan han fick opp men sen drev han fint, med hörbart dubbelskall, fint och grovt växlande. Han får nog behålla det, inte bara som valp i "målbrottet". Tyvärr gick skyttarna ur pass så det blev inget fällt. Severin återfanns på en liten "ö" i ett sankt område. Han vågade sig inte därifrån, men presterade ett vilt ståndskall och fick uppmärksamhet förstås, blev räddad! ;-) Sen var det för sent att släppa om.
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Underbara bilder! Härligt att vara ute i naturen så mycket som ni är. Som hundägare har vi även den fördelen :-)

Svar: Ja det är fantastiskt att kunna vistas ute i skogen så mycket som vi gör! Har alltid älskat skog, sedan jag var barn.
Inga Magnusson

Postat av: Lena

Så härligt att ha en hund som driver med dubbelskall! "Musik i skogen" sa min svärfar, den gamle stövarjägaren.

Svar: Visst är det musik att lyssna på Severins drevskall, det växlar mellan rejält grovt och fint. !
Inga Magnusson

2014-12-21 @ 18:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback