Gästrum och omklädning bastu!

 
Sängarna har Roland gjort själv. Elevationsbottnarna har vi köpt på Blocket i Örebro för länge sedan.
 
Madrasserna var fick vi av sonen vid flytt.
 
Nu återstår att fixa madrasskydd och överkast. Blir nog svart här också tror jag. Passande kuddar köpte jag idag på Kupan o butiken på Storgatan, båda second hand. Väggen här går alltså att öppna helt så här, så det blir öppet med utsikt ut mot sjön
 
Kul när det börjar närma sig färdigt med något, just nu är det många projekt på gång.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va duktiga ni ä.

2014-04-04 @ 17:38:19
Postat av: Veiken

Du har en man som inte har tummen mitt i handen.... Det blir så bra!

Svar: Ja han är ju faktiskt snickare med många års erfarenhet, så tummen mitt i handen har han inte. När han vill.
Inga Magnusson

Postat av: soffie

å va fint och mysigt det blir:)himla bra jobbat!

Svar: tackar!
Inga Magnusson

2014-04-04 @ 20:20:50
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: soffie

glömde säga trevlig helg tillbaka:)

2014-04-04 @ 20:22:17
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Lena

Vilket häftigt rum

Svar: Det är lite speciellt! :-)
Inga Magnusson

2014-04-04 @ 20:59:13
Postat av: Gubben

Det blev kanonbra! Det får ni verkligen vara nöjda med! ha en skön lördag!

Svar: Tackar. Ha en bra helg!
Inga Magnusson

2014-04-05 @ 06:44:32
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Marie

Det är så roligt att få följa med när det "växer" fram någonting så otrolig vackert och framför allt hemtrevligt. Jag känner dock att det är någonting jag måste ha missat att läsa på vägen. Vad är tanken med Nilslägenheten. Ska ni på sikt ha den själva eller ska någon annan ha den? Jag gissar att jag borde vetat detta eftersom jag följer dig så frekvent men det måste vara ngt eller några inlägg jag trot allt missat. Har även förökt att gå tillbaka i din blogg, men jag hittar det inte. Jag tänker att jag kanske rört ihop någonting när jag går in till dig då och då under veckan och därför inte får ihop helheten... eller så är jag bara vimsig, så kan det ju också vara. ;-)

Svar: Nej du har inte missat nåt. Det är alltså en av de två lägenheterna i Rolands föräldrahem som numera står helt tomt. Både farbror Nils och moder Maj är borta till vår stora sorg. Vi har velat fram o tillbaka hur vi ska göra med lägenheterna och huset som ligger nåt hundratal meter från vårt hus. Men nu för ett par veckor sedan bestämde vi oss för att hyra ut till sommargäster, så vi gör i ordning för det. Bottenvåningen renoverar vi år och övervåningen nästa år. Bilderna från renoveringen ligger på kategori "lägenhetsrenovering". Bilderna som dyker upp från bastu och gästrum hör hemma i ett av våra nybyggda uthyrningshus, det har vi kompletterat lite i år alltså genom att göra bastuomklädningen till gästrum med två bekväma sängar. Det verkar alltså som om vi hela tiden håller på med olika projekt, lite av tidsoptimister är vi kanske. Men vi gillar både den här typen av sysslor och att ha mycket runt oss. Ha en trevlig helg!
Inga Magnusson

2014-04-05 @ 09:13:00
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Znogge

Så fint det blir! Nu fick jag dessutom en förklaring. Hade inte helt klart för mig om huset :-)

Svar: Tack för vänliga ord! Nja, vi har somlat runt lite med hur vi ska göra med våra hus så det är inte konstigt om det verkar förvirrat. Men nu är linjen klar för det närmaste året i alla fall.
Inga Magnusson

2014-04-06 @ 12:34:45
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback