Barnbarnen i Umeå

Vi fick bilder igår. Paddling mot havet!  Fyra timmar tog det.  Moses berättar hela tiden roliga historier, vet inte hur han kan komma ihåg alla. Turen gick tvärs igenom pågående älgjakt dessutom. I Norrland jagar man första omgången nu, sedan nästa gång efter brunsten om jag minns rätt.
Foto: Paddlat genom älgjakt och med Moses aldrig sinande flöde av roliga historier ! Fyra timmars paddling för att komma fram till havetJag har ont överallt men det var det värt!
 
 
Isak klipper gräs kring det nyinköpta huset.

Kommentarer
Postat av: Suss

Åh, har de flyttat? Vart?

Svar: Nåt på Solrosvägen i Umedalen, ett radhusområde.
Inga Magnusson

Postat av: TantGlad

Fina mysiga bilder.
Min gubbe jagar första dagen idag, då han är jägare.
Ha en fin dag nu!

Svar: Oj då, vad jagar din man? Vildsvin? Älg?
Inga Magnusson

2013-09-09 @ 09:21:36
URL: http://TantGlad.bloggo.nu
Postat av: Annika

Åter en härlig helg att lägga till sommaren 2013.Sommaren som inte ville ta slut, tack och lov. Ha en bara start på den nya veckan.

Svar: Tackar! Det verkar som om sommaren fortsätter ett tag till. När jag ser rönnbären hoppas jag på en fin vinter också
Inga Magnusson

2013-09-09 @ 10:18:27
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: AnnaKK

Vad enkelt det är nu för tiden att "dela" vardagen med släkt och vänner som befinner sej långt borta. :-) När jag var liten var tex mina kusiner spridda över hela landet, och vissa av dem lärde man lixom aldrig känna på grund av att vi bara träffades typ en gång om året (på sommarsemestern hos mormor och morfar) - vad de gjorde årets andra 51 veckor hade man ingen som helst koll på... Idag hade man ju säkert varit vän med dem på Facebook också, eller nåt sånt, och haft lite kontakt där också. :-)

Svar: Det är verkligen rätt årtionde att ha barnbarn att ha barnbarn på avstånd. Tänk så tråkigt när mina barn var små och jag knappat hade råd att ringa till deras mormor o morfar. Det blev nåt brev ibland, med torftiga nyheter
Inga Magnusson

2013-09-09 @ 12:00:55
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Gunnar

Det där såg verkligen mysigt ut! Umeå är verkligen en perfekt stad att bo i om man tycker om att vara ute i naturen.

Svar: Ja, den här dottern är ute jämt, likaså äldsta barnbarnet. Ibland får de med sig resten av familjen.
Inga Magnusson

2013-09-09 @ 12:34:47
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback