Älgjakten fortsätter imorgon fredag

Man har skjutit sammanlagt 6 kalvar nu tror jag och 11 vuxna, men jag kan ha fel, vet inte exakt.  Imorgon blir det kalvjakt i alla fall. Ninni har jagat fantastiskt idag, höll kvar ko och tjur i åtskilliga timmar. De var inte skjutbara så Roland försökte få henne att lämna men det gick inte. I kväll kom Mikael och lyckades få henne med hem. Med en bulle påstod Julia ;-)
 
För Roland är det inte aktuellt med jakt imorgon. Vi följer Rolands farbror Nils till den sista vilan, en dag av sorg och eftertanke. Lille Bill och Carin blir kvar här hemma, det är svårt att ha en livlig kille på drygt ett år i kyrkan,  men Markus går med. Och många andra tror jag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Veiken

Ja nu är det full fart i skogarna. Svärsonen sköt en årskalv igår. Jag hoppas bli bjuden på middag hem till dom någon gång! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback