Fiskesäsongen är igång.

Gäddorna hugger, den här är 78 cm lång, helt ok, fast inte bland de största i vår sjö.
 
Två gäddor togs medan vi grillade vid sjön och lyssnade på ryska sånger, framspelade på en fantastisk men välljudande gitarr. Vysotsky bl.a.(stavningen kanske inte rätt), en frihetskämpe under gamla Sovjet. Hans sånger var förbjudna förstås men sjöngs ändå av alla. Sen lite rock förstås. Och vi lyssnade till berättelser om hur Katarina den stora importerade tyskar till Ryssland, de kom att utgöra en folkgrupp, av vilken många ättlingar  flyttade tillbaka till Tyskland igen så småningom.

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Ryska sånger då tänker jag vemod.

vilken häftig gitarr!

Postat av: Kaffehörnan

Vad stor firre

2013-05-13 @ 14:55:48
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Veiken

Oh, vilken härlig dag! Fiskelyckan var ju inte heller fy skam! Jag måste erkänna att jag aldrig har ätit gädda, även om jag gillar att äta fisk!

2013-05-13 @ 20:39:50
URL: http://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback