Sandavargen i Tobyn måndag

Jag tar mig friheten att kalla den Sandavargen så att vi kan hålla isär vargarna som nu springer runt våra hus.
I dag på morgonen visade den sig alltså först på Elgtån, sedan vandrade den mot Prästgården, sedan mot Tobyn och strök runt Ulrikas hästar och i Leif o Lailas trädgård. Därefter har den setts ute på isen på Östersil, vid Strutsholmen, vid Gyltenäs och vidare över Persbyn och fortsatte mot Dalslandsgränsen. Det finns spår av liggplats vid ett par ställen på isen, spår av urinering vid ett par ställen och en hög med avföring. Länsstyrelsens rovdjursspårare Lasse L är kontaktad och han får spårprov för eventuell dna-test.
 
Bilderna tagna av Leif A och jag publicerar dem med hans tillstånd. Tackar för lånet. Man vill inte se varg i sin trädgård som här vid gungorna eller också som här med hästhagarna i bakgrunden.

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Bilden med varg och gungor säger allt tycker jag. Ingen trevlig kombination.

Svar: Nej, man ryser!
Inga Magnusson

Postat av: Inga Magnusson

På den fjärde bilden ser man tydligt hur han iakttar hästen som står i hagen längre bort!

Mvh gubben!

Svar: Aha, och du använder min emailadress när du kommenterar på min blogg? Visst har du rätt, han står och kollar in Ulrikas häst, kanske den stackars Åssåkäck som han / hon har spanat in och tänkte sig som dagens lunch.
Inga Magnusson

2013-02-11 @ 18:30:38
URL: http://Inga.blogg.se
Postat av: Znogge

Då får inte komma för nära men jag tycker de ska få finnas. Svår ekvation...

Svar: Nej det är inte så himla svårt: tillåtelse att ta bort vargar runt bebyggelse och vargar som är benägna att döda hundar och tamdjur. Låt resten leva! Det behövs inte många vargar för en livskraftig vargstam i Sverige om man får lov av Naturvårdsverket att lösa inavelsproblemet.
Inga Magnusson

2013-02-11 @ 18:39:49
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Inger Maryissa

Inte bra att vargar kommer så nära bostäderna och t.om där barn leker
Kan tänka mig att folk blir oroliga.

2013-02-12 @ 15:33:44
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/
Postat av: Peter

Ä d samma som dom hitta nu?

Svar: Vem har hittat en varg och var????
Inga Magnusson

2014-09-01 @ 18:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback