Daglig långpromenad.

Varje dag tog jag en lång promenad på någon dryg halvmil i rask takt. Tacksam för de nya gummistövlarna var jag. De är varma och himla sköna, liksom tyg i skaftet, vilket gör dem mjuka så de skaver inte, inte ens nu när de är nya. Köpte dem hos Bofab i Grums för kampanjpris.
 
Jag passerade Ålvikens viltvårdsområdes slakthus, här fanns påminnelse om älgjakter genom åren. Man fäller ungefär lika mycket älg här som här och man hade redan skjutit 14 ¨på något drygt tretusen hektar. Jakten fortsatte.
 
Ibland när man ser havererade vägskyltar så ser det ut som en plats som är lite bortglömd, åtminstone av Vägverket.
 
Det ligger en kraftstation vid Ålviken, vid dammen vad det lite is och jag såg spåren här ovan. De var i storlek som min hand ungefär, alltså för litet för björn. Annars är det här  ett av Sveriges allra björnrikaste områden.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Herta

Inte rädd för nallar?

Svar: Jo, man kollar allt lite efter nallespår o förra året såg vi stora avföringshögar. Teorin är att de ska ha gått i ide nu, men det är just en teori.
Inga Magnusson

Postat av: Herta

Hua!

2012-11-09 @ 19:52:21
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback