Struntade i fogarna.

Jag impregnerar dem en annan dag. Det var för mycket folk ute i stugan idag, jag fick inte plats helt enkelt. Där var Rolan, elektriker med praktikant och så en grävare. Tryckkärlet hamnar  ner i backen utanför huset, det får inte plats i badrummet.



Fast jag åkte dit för att vi skulle konferera om placering av diverse element och lampor och uttag och strömbrytare. Allt annat är nästan givet i ett hus, men just elen finns hur många varianter på som helst. Och nästan alla önskemål går att lösa.

Sen tog jag min lediga - dag - promenad ut till stugan med Oskar, 7 kilometer i rask takt är lagom. Det känns men jag blir inte helt utmattad. Vädret var bara fantastiskt med strålande solsken, fågelkvitter och tjällossning.  Sen blev det snabbfärd till Nysäters Antik för spegel.  Mer om spegeln i nästa inlägg. Den är sååååå vacker.


Vi gick ut på bryggan och kollade. Isen börjar släppa i kanterna. Värmen och blåsten och solen tar hårt på den. I år ser det hoppfullt ut att bli av med den innan gästerna kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback