Bygget tisdag kväll


Det var sommarvarmt hela kvällen. Vi jobbade på med lite undanplockning och röjning av byggmateriel och täckpapp. I morgon onsdag kommer byggstädningen. Kul att få se golvet som jag gillar skarpt, det blev som jag tänkte mig.Snygg klinker.




Kaklet borde alltså ha varit i förband men det här är också ok


Vi satt i gränsen melljan ute och inne och åt lite kvällsmat som jag hade med i från Årjäng. Det blev snabbmat pizza och sallad, vi har ju ingen spis här än, så maten blir matsäck och improviserat. inne blåste inte, det blev soligt och varmt ¨åt mig och gubben kunde hitta en skuggig fläck.


Bild tagen utifrån altanen och in mot allrummet


Badrummet blev bra, jag är klockrent nöjd. Det är litet men allt finns med och det stämmer överens. Bra med frostat glas i duschen så man slipper se kalkränder och det fick vi slita för att få tag i, det är inte så vanligt. Mycket letande var det och vi mötte flera som sa det inte fanns. De borstade listerna stämmer i duschen och runt fönstret. Topeliuslampan från "Sekelskifte" är kanonfin där med gammaldags glödlampa med "koltråd".  Sen ska spegeln med guldramen upp bredvid den efter städningen. "Guldlampan" i taket ska avtäckas sitt plasthölje efter städningen. Duschen ska sättas upp, den är lite påkostad med takdusch och handdusch. Handdukstorken blev perfekt i färgen och konkurrerar inte med vare sig den borstade metallen eller guldfärgen. Den lever liksom sitt eget liv ihop med väggen. Duschväggen som öppnar i hörnet med dörrar från två håll passar också bra i trångt utrymme. Tur att tryckkärlet kom ut utanför väggen i en grop, det hade inte fått plats här. Klok gubbe har jag. Något badrumsskåp behövs inte för förvaring, det kommer att räcka med kommoden och ovanpå tvättmaskinen.


Det var alltså varmt hela kvällen. Sjön skiftade hela tiden utseende och vattenytan var en ny. Vi gick ut på bryggan och kollade, det var vackert och frusna jag gick i skjortärmarna. Fisk började vaka och nu är det möjligt att fånga laxfiskar  i det fortfarande kalla vattnet här uppe i viken.  Flugfiske efter abborre kanske också funkar, vi får se.




Det är svårt att slita sig och åka hem varje gång, jag tror att jag vill bo här - sen!

Sen har Gustaf den 3:e fått sin plats men det får bli ett eget blogginlägg tror jag. Han är inte def förankrad och invigd än, men det kommer senare. Ett litet fundament med jordförankring behövs och så blir det avtäckning med lakan och champagne och tal och god mat och hela köret förstås med de närmast berörda.

Kommentarer
Postat av: Herta

Men så läckert man kan se nu att det kommer att bli.

Postat av: TT

Jag säger det igen - så fiiiint!! Förstår att du vill bo där sen... det vill jag också. :o)

2012-03-28 @ 22:12:37
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: anne

SÅ vackert!!!



Det har inte framgått fullt ut under byggets gång hur otroligt fint det hela blir!

2012-03-31 @ 18:30:23
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback