Felsinea Via Castiglione Gr. Scuro med sandstenskänsla

Så beskrivs klinkern i katalogen.



Den här bilden visar klinkern på golvet i allrummet bäst, men ingen bild visar den rätta lystern eller förmedlar den mjuka lena ytan. Jag är bara helnöjd. Jag valde ett enkelt format, den här stenen finns som större plattor 50 ' 50, större avlånga stenar, mindre avlånga och mosaik. Den finns också i en ljusare variant som jag gärna haft både på väggar och golv i dusch-toa-rummet, men det är för hård sten för att det ska vara rimligt att ta 25 hål som man måste där. Det kan ta lika många timmar bara med håltagning.

Den fyller de kriterier vi ställde upp innan; snygg, hålla med lorten, lätt att hålla ren, passa till köksinredet i björk och till en svart kamin.








En duktig hantverkare har vi anlitat för jobbet. Det är roligt att se honom arbeta.


Så här ser stenen ut på nära håll, bilden hämtad från hemsida.

Kommentarer
Postat av: May Flodström

golvet verkar helt rätt.

2012-02-02 @ 10:50:38
Postat av: Inga Magnusson

May: Jag förstår inte varför jag inte ser Din kommentar, jag har publicerat den. Tack för hjälpen, Du är ju en av dem som hjälpt till att välja sten och det blev ännu bättre än jag hoppades, men det framgår inte riktigt av bilden.Och stenväggen bakom kom på plats idag och är himla snygg.

Postat av: TT

Otroligt vackert golv!! Det där huset kommer att bli en dröm med drömläge!

2012-02-02 @ 22:38:26
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback