Trademax ...

... heter ett företag som jag just nu är sur på. Vi har köpt utemöbler till det nya huset där och skulle ha fått dem levererade under den gångna veckan, lagom till påsk och vårt provboende i stugan tänkte vi. De kom  inte och det blir tydligen problem att få dem under nästa vecka också. Dålig stil när vi beställde dem redan i februari. Nu vill jag varna andra kunder hos Trademax. Se upp med det här företagets löften om leveranstider! De är inte särskilt mycket värda, varor kan komma ett par veckor för sent utan förklaring. Dessutom fejkar man systematiskt med kampanjpriser som egentligen är riktpriser som alltid gäller. Om jag kollar på nätet så ser jag att det är fler som har dåliga erfarenheter av just Trademax, det var nog första och sista gången vi handlade där.
http://www.trustpilot.se/review/www.trademax.se
En hurtig påskhälsning kom från Trademax via email och det gjorde inte saken bättre. Jag vill inte ha några påskhälsningar, jag vill ha de beställda möblerna! Nu!


Kommentarer
Postat av: Herta

Verkar tvivelaktigt. Själv funderar jag om sign Johansson är påhitttad?

Postat av: Znogge

Dålig stil för de har haft tid på sig. Jag hade avbokat och valt en annan firma.



Glad Påsk!

2012-04-07 @ 10:53:05
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Zarah

Det finns många företag som inte förtjänar god reklam. Tyvärr måste vissa bli besvikna innan det blir känt. Företaget tjänar inget på missnöjda kunder, istället kan det leda till att det får läggas ned.

2012-04-07 @ 11:04:28
URL: http://verandan.svenskablogg.se
Postat av: Inga Magnusson

Jag försöker sprida min uppfattning om företaget liksom många andra kunder. Antingen skärper man sig och kommer tillbaka på ett hederligt sätt annars ska man nog bort från marknaden och lämna plats för mer seriösa aktörer. Detta är min enda makt som konsument.

2012-04-07 @ 18:02:40
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Lennart Carlstedt

Det verkar vara ett riktigt dåligt företag att döma av omdömena. Kag sliööe mpg relöa,era eööer o sosta hand vända mig till allmänna reklamationsnämnden.

2012-04-08 @ 22:38:01
Postat av: Mikaela

Trademax är ett riktigt blufföretag med stort B! Har försökt avboka försenade varor både via mail och telefon i veckor! Men har inte lyckats komma fram via telefon (suttit i kö ett antal ggr i allt från 35 till 50 min) och på mail (skickat 8-10 st) svarar de inte! Har enligt deras köpvillkor rätt att avboka varor/häva köp som är mer än 10 dagar försenade från det att de lovade leverans! Trots mail där jag tydligt påpekat att jag vill avboka fick jag ändå en sms-avisering igår att DHL vill leverera ett paket från företaget! De tar tydligen även ut en avgift på absurda 1495:- vid returer och ångrat köp! Nu har jag anmält till ARN och Konsumentverket och jag råder alla andra som råkat ut för detta blufföretag att göra detsamma!!

Svar: Du har exakt samma erfarenhet av Trademax som vi! Det var bara bluff, från början till slut, inte en stavelse rätt i deras besked. Och räkning kom men inga varor. Fattar inte att de kan fortsätta lura folk så här. Och vi får hela tiden deras eländiga reklam på mailen fast vi bett att få slippa!
Inga Magnusson

2013-05-21 @ 08:17:19
Postat av: MN

Trademax är ett riktigt blufföretag med stort B! Har försökt avboka försenade varor både via mail och telefon i veckor! Men har inte lyckats komma fram via telefon (suttit i kö ett antal ggr i allt från 35 till 50 min) och på mail (skickat 8-10 st) svarar de inte! Har enligt deras köpvillkor rätt att avboka varor/häva köp som är mer än 10 dagar försenade från det att de lovade leverans! Trots mail där jag tydligt påpekat att jag vill avboka fick jag ändå en sms-avisering igår att DHL vill leverera ett paket från företaget! De tar tydligen även ut en avgift på absurda 1495:- vid returer och ångrat köp! Nu har jag anmält till ARN och Konsumentverket och jag råder alla andra som råkat ut för detta blufföretag att göra detsamma!!

2013-05-21 @ 09:41:56
Postat av: SR

Massa ärenden hos konsumentverket gällande deras rea. Bluffar med procenten. En grupp är sänkt från 8000 till 6500 och det står att 43% rabatt. Ja det är det från deras rekommenderade pris på 11500 kr. Men rea jämförelsen ska vara från ordinarie pris inte rekommenderat pris.

2013-07-26 @ 16:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback