Trademax krånglar ...
... jag fortfarande med. Kort resumé:
Vi bokade utemöbler till nya huset i februari, med utlovad leverans i slutet av mars (29:e enl orderbekräftelse). Vi ville utnyttja ett kampanjpris och tillfälligt erbjudande om fraktfrihet. (Det visade sig sedan att kampanjpriset står kvar och förmodligen är ett riktpris och fraktfriheten finns också kvar, så det var bara lurendrejeri!)
Den 30 /3 kom ett mail från Trademax där man försäkrade att varorna nu var hämtade vid lagret och vidaresänt till oss.
Den 4 april hade vi fortfarande inte fått nåt eller hört nåt.
Jag ringde företaget och förklarade av vi helst ville ha möblerna före påskhelgen och absolut före 14 / 4.
Jag fick försäkran att de skulle hämtas på lagret före påsk i alla fall och därmed vara i Karlstad på DHL senast tisdag och de skulle alltså vara levererade till oss, som kundtjänst sa, "i god tid före 14/4"
Den 5/4 kom ett mail från Trademax som sa att varorna nu var bokade för leverans och skulle komma vilken dag som helst, vi skulle bli kontaktade av DHL för lämplig tidpunkt, vi skulle minsann inte behöva ta ledigt och sitta och vänta på varorna. ( Och det är vi glada för, för det kunde ha blivit lång ledighet i så fall, idag 10 / 4 på morgonen hade vi fortfarande inte hört nåt från Trademax eller DHL. Och inga möbler hade kommit). Sen kom en hurtig påskhälsning från Trademax. Lätt ironiskt för vår del som hellre fått ett klart besked om var de beställda möblerna fanns.
Jag kontaktade DHL i Karlstad idag på morgonen och de hade inte fått något från Trademax om skulle till oss. De kör till Sillerud på bara på tisdagar så då visste jag att det fanns ingen chans att få möblerna till på lördag 14/ 4
Jag kontaktade Trademax lager i Bjärnum direkt för att kolla om varorna gått från lagret. Hon som svarade visste inte men skulle kolla och återkomma så fort som möjligt.
En timme senare hade hon fortfarande inte hört av sig med besked så jag hängde på låset och ringde Trademax kl 10.00 när de öppnade. Fick vänta i telefonkö på kundtjänst en halvtimme. Kom till slut fram och fick besked att man inte hunnit med att skicka varorna före påskhelgen. Men att de skulle gå från lagret idag tisdag...... ja, eller i morgon onsdag. Hon visste inte säkert stackars Caroline. Hon som sitter i kundtjänst kan ju inte hjälpa att hon jobbar på en kaosfirma!
Jag bad att få avboka beställningen med hänvisning till köplagen där man efter en överenskommelse om utsträckt leveranstid och den inte heller hålls, har rätt att häva ett köp. Jag ville få en mailbekräftelse på det och det skulle jag få omgående.
Ett par timmar senare hade jag fortfarande inte fått någon bekräftelse på att köpet var hävt, så jag ringde Trademax kundtjänst igen. Nu var jag nr 8 i kön men framhärdade och kom så småningom till Caroline igen.
Jodå hon hade ringt lagret för att hejda beställningen men det hade varit tidsödande för lagret visste inte om varorna var skickade eller om de var kvar. ?????? Men nu var allt klart och jag skulle få min bekräftelse. Jag ville också få skriftligt på att vi inte skulle debiteras några kostnader.
Och minsann, det kom ett mail med följande lydelse:
"Hej!
Vi har nu avbokat er order och även skickat en kreditfaktura till Resurs bank,
vilket betyder att dom inte kommer att kräva dessa pengar av er!
Tack och ha en bra dag!"
Det var undertecknat med Carolines hela namn vilket var ovanligt och jag ska vara diskret och inte uppge det här, bara hoppas att hon får en mer seriös arbetsgivare så småningom. För helt klart så kan det inte vara någon höjdare att vara kundtjänst hos något så förvirrat som Trademax. Jag är inte ensam om att vara missnöjd kund, det ser jag nu när jag googlar på nätet. Där kryllar det av uteblivna leveranser, felaktiga och trasiga varor, svårigheter att få ordning på reklamationer, svårt att få kontakt med kundtjänst osv, osv. Nu får vi åka och handla möblerna någonstans i närheten, det blir inga mer försök till nätköp. Även om det blir några kronor billigare så är det väldigt tidsödande och därmed kostsamt att krångla så här med okända och oseriösa firmor.
Vi bokade utemöbler till nya huset i februari, med utlovad leverans i slutet av mars (29:e enl orderbekräftelse). Vi ville utnyttja ett kampanjpris och tillfälligt erbjudande om fraktfrihet. (Det visade sig sedan att kampanjpriset står kvar och förmodligen är ett riktpris och fraktfriheten finns också kvar, så det var bara lurendrejeri!)
Den 30 /3 kom ett mail från Trademax där man försäkrade att varorna nu var hämtade vid lagret och vidaresänt till oss.
Den 4 april hade vi fortfarande inte fått nåt eller hört nåt.
Jag ringde företaget och förklarade av vi helst ville ha möblerna före påskhelgen och absolut före 14 / 4.
Jag fick försäkran att de skulle hämtas på lagret före påsk i alla fall och därmed vara i Karlstad på DHL senast tisdag och de skulle alltså vara levererade till oss, som kundtjänst sa, "i god tid före 14/4"
Den 5/4 kom ett mail från Trademax som sa att varorna nu var bokade för leverans och skulle komma vilken dag som helst, vi skulle bli kontaktade av DHL för lämplig tidpunkt, vi skulle minsann inte behöva ta ledigt och sitta och vänta på varorna. ( Och det är vi glada för, för det kunde ha blivit lång ledighet i så fall, idag 10 / 4 på morgonen hade vi fortfarande inte hört nåt från Trademax eller DHL. Och inga möbler hade kommit). Sen kom en hurtig påskhälsning från Trademax. Lätt ironiskt för vår del som hellre fått ett klart besked om var de beställda möblerna fanns.
Jag kontaktade DHL i Karlstad idag på morgonen och de hade inte fått något från Trademax om skulle till oss. De kör till Sillerud på bara på tisdagar så då visste jag att det fanns ingen chans att få möblerna till på lördag 14/ 4
Jag kontaktade Trademax lager i Bjärnum direkt för att kolla om varorna gått från lagret. Hon som svarade visste inte men skulle kolla och återkomma så fort som möjligt.
En timme senare hade hon fortfarande inte hört av sig med besked så jag hängde på låset och ringde Trademax kl 10.00 när de öppnade. Fick vänta i telefonkö på kundtjänst en halvtimme. Kom till slut fram och fick besked att man inte hunnit med att skicka varorna före påskhelgen. Men att de skulle gå från lagret idag tisdag...... ja, eller i morgon onsdag. Hon visste inte säkert stackars Caroline. Hon som sitter i kundtjänst kan ju inte hjälpa att hon jobbar på en kaosfirma!
Jag bad att få avboka beställningen med hänvisning till köplagen där man efter en överenskommelse om utsträckt leveranstid och den inte heller hålls, har rätt att häva ett köp. Jag ville få en mailbekräftelse på det och det skulle jag få omgående.
Ett par timmar senare hade jag fortfarande inte fått någon bekräftelse på att köpet var hävt, så jag ringde Trademax kundtjänst igen. Nu var jag nr 8 i kön men framhärdade och kom så småningom till Caroline igen.
Jodå hon hade ringt lagret för att hejda beställningen men det hade varit tidsödande för lagret visste inte om varorna var skickade eller om de var kvar. ?????? Men nu var allt klart och jag skulle få min bekräftelse. Jag ville också få skriftligt på att vi inte skulle debiteras några kostnader.
Och minsann, det kom ett mail med följande lydelse:
"Hej!
Vi har nu avbokat er order och även skickat en kreditfaktura till Resurs bank,
vilket betyder att dom inte kommer att kräva dessa pengar av er!
Tack och ha en bra dag!"
Det var undertecknat med Carolines hela namn vilket var ovanligt och jag ska vara diskret och inte uppge det här, bara hoppas att hon får en mer seriös arbetsgivare så småningom. För helt klart så kan det inte vara någon höjdare att vara kundtjänst hos något så förvirrat som Trademax. Jag är inte ensam om att vara missnöjd kund, det ser jag nu när jag googlar på nätet. Där kryllar det av uteblivna leveranser, felaktiga och trasiga varor, svårigheter att få ordning på reklamationer, svårt att få kontakt med kundtjänst osv, osv. Nu får vi åka och handla möblerna någonstans i närheten, det blir inga mer försök till nätköp. Även om det blir några kronor billigare så är det väldigt tidsödande och därmed kostsamt att krångla så här med okända och oseriösa firmor.
Kommentarer
Postat av: Herta
Lycka till med nästa bättre utemöbelfirma.
Postat av: Veiken
Vilken soppa. Hur kan ett sådant företag existera?
Jättetråkigt för er....
Postat av: Veiken
Vilken soppa. Hur kan ett sådant företag existera?
Jättetråkigt för er....
Postat av: Selma
Jobbigt är det när det krånglar. Man hinner tappa sugen så många gånger om.
Trackback